Onsdag 4 April

2kommentarer

Inatt fick Leon sova i våran säng och det var första gången han sov en hel natt i våran säng. När han var mindre så sov han några gånger i våran säng från klockan fyra på morgonen men inatt så sov han där hela natten som sagt. Anledningen var att vi kände att vi behövde få sova så Leon fick ligga brevid mig så att jag kunde ge honom nappen när han gnällde och slippa gå upp och in till hans rum. Tror jag gav honom nappen två eller tre gånger så jag känner mig utvilad idag, dom andra nätterna har vi fått gått upp varje timme som jag nämnde i förra inlägget. Men inatt får han sova i sin säng igen, han ligger där och sover nu och det verkar inte vara några problem.


Förra veckan hade vi 23 grader och strålande sol, imorse när jag klev upp så snöade det. Släppte ut hunden i trådgården och fy vad kallt det var. Tur att Leon fick en jacka av sin farmor och farfar igår! Han har bara en tunn efter Nova men nu när det är kallare så behöver han ju nå tjockare så. Han fick lite kläder istället för ett påskägg vilket behöves! Fick massa kläder av folk när han föddes men allt var upp till stl 68 och nu har han 74 och kan ha en del 80.


Börjar verkligen bli dags att köpa en barnmatstol till Leon och jag vill verkligen ha en lika som lillasyster har åt Vilmer men vet att hon inte tycker att den är så bra men den är ju så snygg. En svart i trä från IKEA. Anna du kan väl kommentera om du tycker att den verkligen är så dålig eller om du tycker att jag kan köpa en ändå? Kan ju lägga en filt över ryggstödet som du gjorde med Vilmer. Aja, släng in en kommentar! När vi ändå orarae om att köpa, har funderat på att köpa en såndär stol som dom kan gå runt i om ni fattar? Är det värt det?


En bild på en liten Leon runt två veckor gammal!

 

 

/stina




2 kommentarer

malin

04 Apr 2012 18:03

Det skiljer 1 år och 7 månader på dem :) Visst är det riktigt tufft emellanåt, men det är så underbart med. Dom kommer ha sådan nytta av varandra framöver. Det är en kämpig period med trots och en lite ettåring, men det går såklart över :) Nu börjar det fungera riktigt bra och det blir väl forhoppningsvis bara bättre :)

Åh vad mysigt, ni får ta och skaffa en till ni med då ;) Man blir ju nästan lite sugen själv, mina börjar bli så stor nu. Men det får vänta, jag får gosa med andras bebisar istället :)

lillasyster

04 Apr 2012 18:13

Ja han slog ju huvudet i ryggstödet, men vi hängde ju en filt över så det gick ju bra ändå. Och gåstol tycker jag du absolut ska köpa, Vilmer älskade sin och gick runt i den hela dagarna. Den och babysittern var guld värda! Fast det är ju olika på alla barn..

Kommentera

Publiceras ej