Söndag 12 Februari

0kommentarer

På torsdag blir Leon 16 veckor vilket är fyra månader men han blir fyra månader "på riktigt" den 27. Så går man efter veckor eller datum? I England så går dom mer på veckor under dom fyra-sex första månaderna medans i Sverige verkar dom köra stenhårt på datumet? Så hur gammal är Leon egentligen? 3,5 månad eller 4 månader? Han är helt enkelt 15,5 vecka sen får man helt enkelt tycka som man vill. Om någon frågar mig så är han fyra månader vilket inte är en lögn. Upp till var och en helt enkelt! Hade vi bott i Sverige så hade vi nog börjat med smakportioner när som helst, men i England så rekomenderar dom att starta när dom är sex månader så vi får kompromissa och starta vid fem månader kanske? Han måste ju kunna sitta upp lite bättre också ju. Mindre bök och kladd med ersättning också ju. Ja, en månad till får han vänta lill monstret! Han ska iallafall få smaka på äppeljuice när vi flyger till Sverige den 24, dock blandad 1 till 5. Alltså en del äppeljuice blandat med fem delar vatten, enkelt. Vi flyger från England klockan elva och han äter klockan tio så måste ge honom någonting att dricka så han inte får ont i öronen. Dock så sa han ingenting sist vi flög men han var ju mindre då och kan ju vara annorlunda nu. Hade gett honom vatten om han hade druckit det men det spottar han bara ut så förhoppningsvis så dricker han smaksatt vatten med glädje!



Justins pappa skjutsade hem mig tidigare idag efter att vi ätit lunch så jag kunde städa. Dom kom och lämnade Leon en och en halv timme efter. Han hade varit grinig och inte velat sova, tror han börjar få tänder för han dregglar sjukt mycket samt tuggar på både händer och napp. Vi får helt enkelt vänta och se. Dock är han förkyld också så han är lite grinig för det också. Inte lätt när det är svårt, nu ligger han och sover iallafall efter att ha skrikit i fem minuter för att han var övertrött stackarn. Jag håller på att göra middag så jag hoppas han sover till nio så jag kan få äta i lugn och ro. Han har gått och lagt sig en timme tidigare ikväll för att han var så trött så vi får se om han sover till nio som sagt.


Imorgon kommer ÄNTLIGEN min andra hälft hem från Tallin! Mitt bland allt skrik,bajsblöjor och spyor så känner jag mig ändå nykär. Dock så finns det ju gånger man önskar att blickar kunde döda men det är precis så det ska vara i ett bra förhållande. Allt kan inte vara en dans på rosor jämt. Igår var det ett år sedan vi gjorde Leon, lite för mycket information där kanske. Men å andra sidan så är ju denna blogg baserad på vad som snurrar omkring i mitt huvud eller hur?


Ingen mig utan dig!



/stina

Kommentera

Publiceras ej