Måndag 30 Januari

1kommentarer

Idag är det ett år sedan min barndomsvän Joakim Trygg gick bort. Känns fortfarande jobbigt men tack vare Leon så känns allt lättare. Men saknaden efter Jocke kommer nog aldrig bli mindre men förhoppningsvis lättare. För ett år sedan var jag jätte deprimerad och grinade hela dagen men jag visste inte varför, imorgon är det ett år sedan min syster Frida ringde och berättade att Jocke hade gått bort. Kanske kroppen kände på sig att nå var fel men fick det inte bekräftat fören dagen efter. Jämt när jag är hemma i Bollnäs så tror jag dock att jag ska springa på Jocke vilken sekund som helst men jag vet att det aldrig kommer hända igen. Det är allt jag vill säga om den här dagen för jag vill inte gräva för djupt i såren.


Så vad händer i Englandet då? Imorgon ska jag iväg till doktorn och sen efter det ska Leon vägas. Mammas lilla kluns. Har fått rensat ur bland hans kläder nu på morgonen då 62 är för tajt nu, dock är 68 lite för stort. Men hellre lite för stort än lite för litet. Leon har kommit på hur man får händerna till mun nu, sitter och suger/biter på händerna hela tiden. Och så fort han känner något i handen så tar han tag i det och för det till munnen. Men han kan inte kolla på en leksak och ta tag i den utan det är om han snuddar vid någonting så grabbar han tag. Han är forrfarande dålig på att ligga på mage på golvet, tycker inte om det alls. Tur att jag är lika envis som han. Men om han ligger på mitt bröst så lyfter han huvudet hur bra som helst, lika om man bär runt på honom. Men på golvet så vill han inte, även när jag ligger alldeles framför och tjoar. Men han är ju stark som sagt men bara at han inte vill på golvet så jag behöver inte oroa mig. Aja, det kommer väl tids nog. Övning ger färdighet.


Min mage börjar bli bättre, för äta lite och ofta. Äter jag för mycket på en och samma gång så får jag ont i magen och måste springa på toa. Men lite och ofta så går det kanon. Kan dock bara äta snäll mat vilket är krångligt när man bor med en Engelsman. Dock har han inte allt för dåliga matvanor men han tycker om stark mat, sallad och brödad fisk/kyckling. (Ni vet precis som fiskpinnar, heter det brödad?) och alla dom sakerna kan inte jag äta just nu. Jag måste äta typ pasta och ris med någonting till såklart. Men förhoppningsvis så kan jag börja på att äta vanligt snart. När vi ändå pratar om mat så kan vi ju gå in på vikt. Jag är tillbaka på min startvikt nu men magen känns fortfarande lite mullig och är ju fortfarande lite floppig. Men ska börja träna två gånger i veckan, jag och Justin kommer gå tillsammans så då vet man att det blir av. Tänker inte skaffa sexpack men få magen lite tajtare igen skulle inte vara fel. Sen skönt att få röra på sig sen kommer jag ju behöva lite mer muskler nu när Leon börjar bli tyngre.

 

/stina

1 kommentarer

Linda

31 Jan 2012 17:24

Hej! Jätte fin och rolig blogg du har försöker att läsa den varje dag för du skriver så intresanta och roliga grejer :D Jag har en liten fråga, förlåt för att jag ställer den för jag vet att det e lite jobgigt. men vill gärna veta hur din kompis dog? Och hur reagerade hans familj?

Kommentera

Publiceras ej