Onsdag 18 Januari

0kommentarer

Hade sett fram emot idag hela veckan för Helen skulle komma över och färga mitt hår men tror ni inte jag vaknar upp med magsjuka och feber? Jo såklart. Dock verkar det gått över nu men är fortfarande klen. Leon mår bra iallafall, är mammig bara. Tror han är lite hängig efter sprutorna igår men han har ingen feber iallfall så det är skönt men tror det kommer komma. Får se fram emot fredag istället då jag och Helen ska iväg och shoppa om jag inte blir sjuk igen men det hoppas vi att jag slipper. Leon får vara med pappa Justin eftersom att han slutar jobba halv ett på fredagar. Sen på lördag kväll ska jag ut och fira Helen som fyllde år i måndags. Dom ska börja i Solihull och sen så åker dom in till Birmingham så jag åker förmodligen hem när dom åker in till Birmingham. Så går ut och dricker en eller två drinkar med dom och sen åker jag hem till mina fina killar! Det är första gången jag lämnar Leon ensam med Justin men behöver inte oroa mig, han är ju Leons pappa så. Bara jag som är lite fjantig och inte tycker om att vara utan dom båda samtidigt.


Idag fick min syster Frida och lilla Eira äntligen få åka hem från BB. Får hoppas ammningen sätter igång på riktigt nu snart så Frida slipper oroa sig. Längtar tills vi åker hem så jag får krama om dom båda två! Leon kommer kännas så stor mot för Eira, lillplutten! Ska iväg och köpa en liten present till henne nästa vecka, kul att få handla tjejkläder! Ska dock försöka hitta något annat än rosa då jag inte tycker om rosa. Men lilla,gult eller grönt kanske?


Har pratat med min mamma idag och kommit fram till ett beslut ang ammningen, jag ska sluta amma Leon. Det funkar ju inte och både jag och Leon blir stressad över det vilket inte hjälper. Och när jag blir stressad så ökar chansen att jag blir sjuk med min Ulcerös Kolit. Blir jag sjuk så kan det bli svårt för mig att se efter Leon också, eller svårt skulle bli typ omöjligt. Det är med gråten i halsen som jag tagit detta beslut då jag VERKLIGEN vill fortsätta att amma men jag har försökt med allt nu. Försökt att få upp mjölkflödet eller vad det heter men det funkar inte. Bara ena bröstet som fungerar och mjölken börjar försvinna ur det också. Leon är ju 12 veckor imorgon så har ju iallafall ammat honom i tre månader vilket är mer vad dom flesta i England gör. Kommer sakna att amma då jag tycker att det är så himla mysigt (och gratis!) så nu får jag kämpa på egen hand med dom sista kilorna.


/stina

Kommentera

Publiceras ej