Tisdag 10 Januari

0kommentarer

Men vad less jag blir på mig själv ibland! Missade Leons läkartid imorse 9.15 eftersom att jag fått för mig att den var klockan 13.00. Men har haft/har 6 olika läkarbesök inbokade på två veckor, fyra för mig och två för Leon. Jag missade en av mina förra veckan och så Leons idag. Fick iallafall Leons ombokad till på tisdag klockan 8.00 som tur var. Själv ska jag till doktorn senare idag för jag har eksem/torr hud som inte vill försvinna och haft det sedans i maj, fick salva för det i September och det försvinner om jag smörjer med den två gånger per dag men när jag slutar så kommer det tillbaka direkt och nu är salvan slut så får se vad dom säger. Sen ska jag iväg till en annan doktor på torsdag 9.15 ang mina mediciner som jag äter för mina panikattacker (happy pills). Innan jag var gravid så trodde jag inte på mjölkhjärna, när man glömmer 75% av allt man ska göra när man ammar. Men nog tror jag på det nu allt. Inte undra på att folk med barn alltid kommer sent och glömmer nästinpå allt. Så länge jag kommer ihåg att mata Leon samt byta blöja så behöver jag inte oroa mig.


När vi ändå har nämnt blöja så kan vi fortsätta på det ämnet. Eftersom att Leon sover från runt tio till sex på morgonen så blir det inget blöjbyte under dom timmarna och inatt hade han kissat så mycket så att blöjan hängde ner över halva rumpan. Så han visade hela rövskåran, sötunge! Tur att han inte bajsade då för då hade det blivit bajs överallt!


Justja, idag när jag var iväg och bokade om Leons läkartid så var det en gammal gubbe som började prata med Leon och så sa han "Ska du flina lite för mig då?" och då tok log Leon! Det är andra gången som han flinat för någon han aldrig sett förr. Gubben blev iallafall jätte glad och tror nog det gjorde hans dag.



Nej nu ska jag försöka flytta Leon från mitt bröst utan att väcka honom så jag kan äta lite lunch.

/stina

Kommentera

Publiceras ej