Tisdag 24 Januari

0kommentarer

Jag går och gör blodprov en gång var tredje månad så gjorde det igår strax efter lunch. Min doktor från sjukhuset ringde mig några timmar efter och sa att jag måste göra ett blodprov innan hon kan göra något men berättade att jag precis gjort ett så hon sa att hon skulle kolla på det och sen höra av sig på onsdag. Hon frågade hur jag mådde och jag berättade att jag bara kan äta flytande och hon sa åt mig att äta snäll mat, vilket betyder kokt mat. Inte starkt, stekt, köttbit, skräpmat osv. Så jag följde hennes råd och åt middag igår och det gick bra, tills klockan två inatt då bröt helvetet lös igen och jag var tvungen att springa på toa. Var på toa 7 gånger mellan 2 - 9, och så blöder jag igen. För er som inte vet är Ulcerös Kolit en tarmsjukdom och när den är aktiv så har man sjukt ont i magen och blöder ifrån tarmen. Spydde till och med en gång inatt för att jag hade så ont i magen. Så klockan åtta imorse så fick jag ringa Justins föräldrar och fråga om dom kunde ha Leon idag vilket dom kunde. Dom hämtade honom strax efter tio och Justin ska hämta honom på vägen hem från jobbet så dom borde vara hemma snart. Imorse vid halv sju efter att jag matat Leon så var jag tvungen att springa på toa och efter fem minuter började Leon skrika och jag kunde inte ta mig ifrån toan på tio minuter så då insåg jag att jag inte kunde ta hand om honom idag. Har legat och sovit hela eftermiddagen eftersom att jag inte har någon energi, dock har jag vaknat titt som tätt pga att magen gjort ont men har inte behövt gå på toa sedans halv elva. Förmodligen för att jag inte har någon mat i magen eller tarmen. Aja, blev ett härligt skit inlägg!



Imorse när Leon grinade och jag äntligen kom in i rummet så låg han och flinade åt mig samtidigt som han grinade så han visste inte om han var glad eller inte. Han blev jätte glad när hans farmor och farfar kom och hämtade honom. Han flinade, pratade och sparkade med benen. Men mådde lite dåligt över att lämna bort honom så jag kunde vila, man vill ju få vara en super mamma men i mitt fall så går inte det. Om jag inte erkänner för mig själv att jag är sjuk och låter dom ha Leon så jag kan vila så kommer jag bara bli ännu värre och behöva åka in på sjukhus. Vill verkligen inte det för skulle sakna ihjäl mig efter mina grabbar och känna mig som världens dåligaste mamma. Dock får jag försöka se det possitivt då det hade varit mycket värre om jag blivit sjuk när jag var gravid för då hade det varit farligt för Leon. Så vad blir det till middag? Soppa? Yougurt? Välling? Vilket härligt utbud jag har att välja på .


/stina

Kommentera

Publiceras ej