Torsdag 12 Januari

1kommentarer

Fick inte nå tid över till att blogga igår. Leon var grinig hela morgonen och på eftermiddagen åkte vi till Justins föräldrar och där var han snäll såklart. Aja, är inte alltid en dans på rosor att ha barn men det är värt det. Var ju iväg till sjukhuset imorse och jag behöver inte komma tillbaka dit vilket är skönt, dom ska istället skicka en remiss till min doktor på hälsocentralen. Sen innan jag åkte därifrån så matade jag Leon och så pratade jag med en barnmorska om ammningen. Det är dåligt tryck/flöde i mitt vänstra bröst så frågade dom om det så fick lite papper och så. Men fick också världens föreläsning om att jag gör fel i att ge honom napp samt en flaska ersättning på kvällen. Det skulle jag sluta med och bara amma och låta honom använda tutten som napp om han ville för det hjälper oss att komma närmare varandra. Men va? Vet du vilken morsgris han redan är? Över 50% av kvinnor ger sina barn ersättning för dom inte vill amma och så får jag som bara ger Leon en flaska världens föreläsning? Men ska jag låta mitt barn skrika utav hunger varje kväll istället då? Enligt henne är mitt vänstra bröst sådär för att han får en flaska på kvällen men vi började ju ge honom en flaska på kvällen när mitt vänstra bröst hade varit så i fem dagar och Leon skrek av hunger hela dagarna. Och jag låter honom alltid amma på vänstra först för att försöka bygga upp flödet igen. Blir så less när man får massa negativt slängt på en när man faktist gör något bra. Men jag tar inte åt mig, var bara tråkigt att få höra.


Nej nu ska jag och Leon ta och åka in till Solihull för att träffa Helen för lunch. Leon var vaken 3 timmar i sträck igår utan gnäll förresten, första gången! Annars brukar han vara vaken 1,5-2 timmar åt gången men igår så slog han på stort!


Barnmorskan frågade om han gick upp i vikt som han ska när han får en flaska ersättning om dagen.
Syns inte det? Har du sett min lilla korv till son?



/stina

1 kommentarer

lillasyster

12 Jan 2012 16:40

men alla som du frågar säger olika. hon var säkert en gammalmodig kärring som propsar på att man promt måste amma? klart han ska få ersättning om du märker att han blir mätt och nöjd av det. lita på din egen instinkt.

Kommentera

Publiceras ej