Fredag 6 Juli

2kommentarer

Ja, det blir ju lite glest mellan gångerna men så är det. Leon rullar över till mage hela tiden nu och när han blir trött så rullar (läs slänger) han oftast sig tillbaka till rygg. Men oftast så slår han i huvudet och så kommer surläppen fram. Han kan inte krypa eller åla än men han förflyttar sig på något sätt iallafall. Eller han har börjat på att åla bakåt. Sitta kan han inte heller än men tror inte han är så intresserad, han bara slänger sig bakåt och ska rulla runt på mage. Vällingen är han inte nå intresserad i längre. Går väl att få i honom på morgonen men är lite strulig då också men på kvällen ska han absolut inte ha. Men är väl bättre att vällingvägra än att matvägra? Sen har han börjat bli sur när man matar honom ibland för då ska han försöka själv. Vilket inte går så bra då han bara tar tag i tallriken och biter på den. Om han får mat i handen så trycker han så hårt att maten rinner genom fingrarna. Men oftast får man mata honom iallafall. Sen tar han tag i flaskan/muggen om man ställer den på brickan och så försöker han dricka. Ibland förstår han att han måste tippa huvudet bakåt men ibland inte.



Själv då? Jo har märkt att mina magmuskler inte gått tillbaka. Eller är bara dom över naveln som inte gått tillbaka. Har typ 1,5 fingrars mellanrum. Men ska fråga på hälsocentralen vad jag kan göra för övningar så att dom kan komma tillbaka som dom ska vara så jag kan få börja träna magen för ska få bort mammamagen nu. Leon är 8 månader nu så tycker inte att jag kan skylla på att jag "nyss" fått barn. Dock är jag oftast svullen nu för tiden eftersom att jag har problem att gå på toa så känner mig säkert tjockare än vad jag är. Dock hjälper inte choklas osv


Och ja, tröttnade på det blonda och gick tillbaka till det mörka. Skulle färga mörkbrunt men slutade i svart. Skitsamma.

 

 

/stina

2 kommentarer

Lillasyster

06 Jul 2012 17:17

Jättefin som alltid, men du såg snällare ut i ljust hår ;) fast man ska ju inte luras hihihi

Storasyster Emma

07 Jul 2012 17:03

Du är jätte fin i det nya håret=) Däremot är de så att det är inte på alla det går tillbaka den där "glipan i musklerna" på.. de har de aldirg gjort för mig.. Men du kan iallafall träna musklerna så får du tillbaka magen. de är om man får plats med båda pekfingertopparna bredvid varann eller mer, då ska du inte göra vanliga sit-ups eller crunches.. då kan de bli värre. puss!



Kommentera

Publiceras ej