Torsdag 7 Juni

1kommentarer

Nu funkar det! Antingen så dör internet när jag ska logga in eller så ser layouten helt konstig ut och jag kan inte lägga in bilder eller välja hur inlägget ska se ut. Blir så less. Sen har jag ingen ork till att blogga heller eftersom att vi bara sitter hemma eftersom att det är skit väder ute och bara regnar. Men idag ska vi ge oss ut ändå och åka hem till Emily och lille Chris! Skönt med lite svenskt umgänge såhär dan efter Sveriges nationaldag! Blir helt klart regnskydd och paraply! Men Justin hämtar oss när han slutar så det känns skönt.


Så vad har hänt senaste veckan? Justin hade långhelg och började inte jobba förens igår eftersom att England firade att drottningen varit drottning i 60 år så då blev måndag samt tisdag röd dag. Dock blev det väldigt förvirrande i mitt huvud och tänkte att igår var måndag men insåg på eftermiddagen att det var onsdag och att jag skulle träffa Emily idag och inte om tre dagar. Känner mig full nästan hela tiden och vet knappt vad jag håller på med. Går runt i en liten bubbla med Leon och vad som händer utanför bubblan har jag ingen aning om. Tur jag har koll på Leon iallafall.


Vi har bytt bilstol till Leon nu vilket han verkar gilla starkt för nu kan han titta ut genom fönstret och han sitter framåt. I England sätter man dom framåt och går knappt att få tag på en bilstol som man sätter bakåt. Men bilstolen har tre lägen. Så just nu är det väldigt mycket bakåtlutad så om han somnar så hänger inte huvudet som det gör på en själv när man somnar om ni fattar?


Leon har även fått besöka badhuset för första gången och gissa om vårat lilla badmonster var glad? Hoppade, plaskade och tjoade så det stog härliga till så vi får allt ta och åka och bada igen. Först kollade han bara runt och fattade inte men efter någon minut så var det full fart! Mammas lilla go hjärta!!


Han har även börjat rulla till mage hela tiden, dock fastnar armen så man får hjälpa honom. Sen kör han rumpan i vädret och försöker skjuta sig fram med hjälp av benen. Både jag och Justin är helt paff med tanke på att han hatar att ligga på mage samt är ganska "bakåt" eller vad man ska säga. Inte så mycket framåt med att lära sig saker, han är nöjd med att bara vara. Dock har han ju en röst som räcker för minst två ungar till. Så vem vet, kanske han kryper om en månad! Att lära sig sitta går ju sådär, han har inte hittat balansen än men i lördags så satt han typ i en minut. Jag och Justin bara tittade på honom och var helt häpen. Men frågade på kliniken (BVC) när dom normalt brukar lära sitta och dom sa 8 månader så jag behövde inte vara orolig. Sen sitter han väldigt mycket framåtlutad när han sitter (tänk er donkey kong) men dom sa att det är nog för att han inte tycker om att ligga på mage så han har nog inte så starka muskler i ryggen än men att jag inte behövde oroa mig. Han lär sig när han lär sig helt enkelt. Men inte skulle jag vilja ligga på mage om jag var tjock och nog skulle jag tycka det vore jobbigt att försöka lära sig sitta om man är fram tung!


Annars då? Han biter tag i skeden när han äter och ibland vägrar han att släppa och bara ler emot en. Han har börjat äta hemmagjord mat med kött i och han äter fingermat väldigt bra. Ska försöka få honom att dricka vatten ur en pipmugg nu bara. Gick ganska bra när jag provade i Sverige. Justja, sen har han fått sin första  tandborste så nu borstar vi tänderna morgon och kväll vilket han inte har något emot. Försöker bara slicka på tandborsten.



Mammas sötsnöre med dom stora bruna! <3


/stina

1 kommentarer

Martina

07 Jun 2012 12:33

Vilken skillnad, på barnenshus vela de knappt sälja en framåtvänd bilstol åt oss när vi sa att han inte var 4 år än :P



Kul med badet å snurrningen! De blir nog full fart snart å då va de ganska skönt me den där tiden de va stilla ;)



Sköt om er, kram!

Kommentera

Publiceras ej