Måndag 5 Mars

1kommentarer

Har haft tio fantastiska dagar i Sverige men är hemskt glad över att få vara hemma igen. Slippa bo i en resväska samt kunna sitta hemma i lugn och ro, inge mer fara och flänga på ett tag. Just nu är jag inte sugen på att åka till Sverige på ett tag för resan hem var ju bara krångel nästan hela vägen hem. Allt började på arlanda där jag var tvungen att checka in barnvagnen för man får inte använda sin egen barnvagn enligt Arlandas regler sa kvinnan bakom disken till oss, men vi skulle få låna en barnvagn men tyvär skulle vi behöva bära Leon på fltgplatsen i Amsterdam. Så vi checkade in väskorna och sen var vi tvungen att gå till special bagage och checka in barnvagnen, där säger dom att vi måste ha en påse till barnvagnen och säger åt mig att gå och köpa en. Går till stället dom sa åt mig men när jag kom dit så sa dom åt mig att gå till ett annat ställe och så höll det på fem gånger innan jag kom rätt! Väl där så kostade påsen femtio spänn vilket är ett skämt, när vi väl checkat in vagnen så frågar jag vart jag kan få en lånevagn ifrån och till svar får jag "Finns det inga där så är dom slut" Men va?! Om jag nu MÅSTE checka in min vagn så tycker jag att jag verkligen ska få låna en vagn med tanke på att mitt barn inte kan gå än. När vi äntligen kommit egenom säkerhetskontrollen så ser vi flera som har sina egna vagnar så kärringen bakom disken ljög för man får vist ha sina egna vagnar på arlanda! Sen fick vi inte sitta brevid varandra på flyget till Amsterdam.


Hade det inte varit för att min lillasyster ska få barn i maj så hade jag inte åkt hem förens i slutet av sommaren, eller så hade jag väntat tills någon från min familj kom och hälsade på för jag tycker det är eran tur nu! Men jag förstår er, är väl inte det roligaste att spendera pengar på att flyga till Birmingham när man kan göra så mycket roligare för pengarna liksom. Aja, blir hemresa i Maj men efter det så dröjer det nog!


/stina

1 kommentarer

Martina

14 Mar 2012 09:55

Jo men de är klart vi vill komma! Ja styr upp nåt framåt hösten ja, lovar!! :)

Kommentera

Publiceras ej