Onsdag 7 Mars

0kommentarer

Igår var vi iväg och vägde lillkorven och han väger nu 7,1 kg! När han låg på vägen så hade han ena handen bakom huvudet och låg och tok flina! Hur lång han är vet jag inte eftersom att dom inte mäter dom som jag sagt förr. Men skulle tippa på att han är runt 68 cm för en del av hans kläder börjar på att blir tajt nu så måste nog börja köpa nya kläder om några veckor. Hon sa att jag inte behövde oroa mig över att Leon inte lyfter huvudet när han ligger på mage eftersom att han är så pass stark i övrigt, men att jag ska fortsätta att lägga honom på mage varje dag ändå så han vänjer sig. Sen tyckte hon att vi skulle prova ersättning för hungriga bebisar och om det inte hjälper så får vi börja med pureér, men hon tyckte vi skulle försöka vänta en månad till vilket vi också vill. När vi ändå pratar om Leon så kan jag berätta att vi inte behövde gå upp och ge honom nappen på hela natten! Dock vaknade han till vid fem och grinade lite men precis när jag klev upp ur sängen blev han tyst och när jag kom in i hans rum så hade han somnat om, liten blir stor! Sen sov han till 07.20 dock gjorde inte jag det eftersom att jag trodde han skulle vakna vid halv sju. Nu har han precis gått och lagt sig igen så jag ska nog vila lite också. Han är så duktig, vi behöver bara lägga ner honom så somnar han. Eller 9 av 10 gånger iallafall, ibland får vi gå in och ge nappen osv.


Igår var det jätte fint väder ute så Leon fick ha kusin Novas vårjacka som är stl 80 så den var lite stor men det gjorde inget. Jag hade på mig skinnjackan men efter att ha gått i fem minuter så åkte den av. Jag hoppades på att det skulle vara lika fint idag så vi kunde ta en promenad med vagnen men när jag tittade ut imorse så regnade det men vi kan ju hoppas på att det blir finare sen.


På lördag är det möhippa som gäller. Det blir drinkar,middag, show och mera drinkar! Vad för show undrar ni kanske? Manliga dansare! Egentligen kan man inte kalla det möhippa för det kommer vara mer som en svensexa för det är vad bruden har önskat, kommer bli en galen kväll och jag kommer längta ihjäl mig efter mina grabbar! Justin kommer och hämtar mig för han ville inte att jag skulle åka tåg/taxi själv, vilken kille jag har!


En bild som jag tog för en stund sedan samt en bild på mina grabbar från i måndagskväll.



/stina

Kommentera

Publiceras ej