Tisdag 6 Mars

1kommentarer

Leon har sovit i sitt egna rum två nätter nu och det har gått bättre än förväntat! Normalt brukar han vakna till vid två och sen vid fyra, sen brukar han oftast vara lite stökig mellan fem och sex. Men nu när han har sovit i eget rum så har han vaknat till vid fyra och fem för nappen vilket jag tycker är underbart för jag har fått sova sex timmar i sträck två nätter nu! Han sover mycket bättre i sitt eget rum vilket känns himla skönt, sen somnar han alltid om när han vaknar vid fyra och fem. Vi behöver bara ge han nappen så somnar han om för att vakna för mat vid sex. Våran stora kille! Det slog mig imorse att han blir hela sex månader i slutet av nästa månad, förstår inte hur tiden kan gå så fort samtidigt som det känns som att han alltid funnits.


Igår tvättade jag hela dagen så nu är allt rent, mycket mer hände inte igår. Hade en slapp dag vilket behövdes efter att farit omkring i Sverige. Leon har börjat rycka nå hemskt, ni vet som bebisar kan göra och han skriker nå hemskt när han gör det. Vet att han förmodligen bara skrämmer sig själv men han skriker precis som om han har ont. Verkligen vrålar så det skär i mitt mammahjärta. Men ska iväg och väga honom idag så får fråga dom om det eftersom att han inte hållt på sådär förr, men är väl ingen fara. Sen vill han fortfarande inte lyfta upp huvudet när han ligger på mage men han håller upp huvudet när han sitter upp så han är ju stark. Kan ju vara att han helt enkelt inte tycker om att ligga på mage, får se vad dom säger.


Efter att jag varit och vägt Leon så kommer Justins föräldrar och kidnappar honom för dom ville få låna honom lite eftersom att dom inte sett honom på en och en halv vecka. Vi var ju där och åt i söndags men vi var ju bara där i två timmar så dom ville få spendera lite tid med honom. Så jag och Justin åker och handlar när han kommer hem så hämtar vi Leon efter det. Leon är hungrig hela tiden nu, äter var tredje timme. Han brukade äta var fjärde men nu är det var tredje om inte oftare så vi ska köpa annan ersättning som är för hungriga bebisar. Har prövat att ge honom 240 ml när han äter man han vill bara äta 210ml åt gången så får prova att ge honom den andra ersättningen. Den är väl mer lik välling, alltså lite kraftigare eller vad man ska säga. Funkar inte det så måste vi väl börja med pureer men vi vill helst vänta minst en månad till.


Även jag har varit söt en gång i tiden! Justin tycker att Leon är lite lik mig, den enda likheten jag ser är det fjuniga håret samt det runda ansiktet.




/stina

1 kommentarer

Mamma

12 Mar 2012 08:19

Hjälp va söt du var Stina :)

Jag har glömt att du vart såå liten! Och klänningen som jag har sytt,fin den å eller hur?? Ha ha..

Älskar dig hjärtat! Puss puss!

Kommentera

Publiceras ej